5 tactici si un nume de domeniu ideal

5 tactici si un nume de domeniu ideal

Indiferent de domeniul de activitate in care te situezi partea grea e atunci cand vrei sa ii dai un nume afacerii tale. S-ar putea sa nu fie atat de simplu, pentru ca vrei, cu siguranta sa gasesti un nume de domeniu ideal, care sa reprezinte valorile afacerii pe care o dezvolti.

Daca nu ai avut aceasta problema pana acum, vei afla rapid ca sa gasesti un nume pentru afacerea pe care o conduci poate fi o sarcina care iti consuma timp si energie. Cu toate acestea insa, un nume reprezentativ poate fi vital pentru afacerea ta. Pana la urma, 77% dintre consumatori achizitioneaza in numele brandului.

Orice afacere care doreste sa se dezvolte cat mai mult, trebuie, in ziua de azi, sa fie prezenta online. Pentru asta vei avea nevoie de un domeniu, cu un nume reprezentativ pentru activitatea ta.  Nu poti avea un website fara un nume de domeniu.

La fel ca si o strada care le spune celor din jur unde locuiesti, un domeniu poate ajuta clientii sa ajunga direct la tine in site.

 

Ai nevoie de putin timp pentru a-ti inregistra domeniul cu GlobeHosting. Iti poti chiar verifica disponibilitatea numelui perfect pe care l-ai gasit pentru site-ul afacerii tale. Poti verifica disponibilitatea numelui pe care vrei sa il oferi afacerii tale online aici:

verificare disponibilitate domeniu

Daca inca mai cauti un nume tine cont de 5 tactici de a gasi numele de domeniu ideal pentru afacerea ta.

 

  • Gandeste-te la ce vrei sa transmita numele tau!
  • Fa brainstorming pentru a identifica potentiale nume pentru afacerea ta!
  • Alege un nume simplu, scurt si usor de scris si retinut!
  • Evita deciziile la nivel de grup, dar testeaza numele spunandu-l si altora!
  • Evita numele prea literare sau specifice!

 

Gandeste-te la ce vrei sa transmita numele domeniului tau! 

 

Numele companiei tale este o parte importanta a identitatii brandului tai. Numele va aparea pe carti de vizita, pe materiale promotionale, sa nu mai vorbim de site-ul tau. 

Numele domeniului ar trebui sa reprezinte compania si serviciile sau produsele pe care le promovezi. Afacerile orientate spre zona servicii ar trebui sa ia in considerare daca le va fi usor potentialilor lor clienti sa recunoasca serviciile pe care le ofera.

Chiar daca activezi mai mult in zona de freelancing si nu detii inca o companie, ar trebui sa te gandesti la crearea unui brand pentru a-ti imbraca si prezenta munca.

 

nume de domeniu hosting

 

Fa brainstorming pentru a identifica potentiale nume pentru afacerea ta!

 

O data ce intelegi ceea ce doresti sa transmita compania ta, iti poti lua timp pentru a face o sesiune de brainstorming. Ia in considerare cuvinte care sa:

  • Sa aiba legatura cu industria, serviciile sau produsele tale
  • Studiaza  competitorii tai
  • Evidentieze beneficiile pe care le oferi tu clientilor tai

Asteapta-te ca acest proces sa dureze. Exista o multitudine de variante din care poti sa alegi. Trebuie sa te asiguri ca e cel potrivit pentru afacerea ta.

Instrumentul de verificare a domeniului tau, pus la dispozitie de GlobeHosting e extrem de util! Cand cauti folosind acest serviciu vei putea alege din diferite extensii, precum .com, .net, .ro, la sfarstiul adresei web. Mai mult decat atat, vei vedea care nume sunt deja luate dar disponibile pentru licitatie sau vanzare.

Alege un nume simplu, scurt si usor de scris si retinut!

Brandurile pe care le admiram, cele extrem de cunoscute au nume simple, scurte si bineinteles usor de retinut sau de scris: Apple, Tesla, Virgin.

Numele de afaceri obscure sunt adesea dificil de scris si chiar mai greu de retinut. Poate fi o problema pentru majoritatea afacerilor mici pentru ca advertising-ul sau reclama de tip “word-of-mouth” este extrem de avantajos ca parte a marketing-ului.

Ce faci insa daca unii dintre clientii tai nu isi amintesc numele brandului, nu il pot pronunta sau mentiona cunostintelor lor? Ei bine, s-ar putea sa fie putin dificil sa iti promoveze afacerea.

Te-ai convins ca e important ca numele domeniului, al brandului tau sa indeplineasca cele trei conditii pe care le-am mentionat. Nu-i asa? Nu uita sa iei in considerare acronimul numelui. Chiar daca nu il vei folosi, e posibil ca unii dintre clientii tai sa iti mentioneze astfel afacerea. De exemplu un nume ca “Apple Support Services” va avea un acronim nepotrivit- ASS.

nume-de-domeniu-webhosting

Evita numele prea literare sau specifice!

Gandeste-te la cum ar putea evolua afacerea ta de-a lungul timpului. De exemplu, daca numele este “Accesorii iPhone” iar mai tarziu te vei extinde de la vanzarea de accesorii la vanzarea de alte produse, numele original va fi prea restrictiv.

Evita deciziile la nivel de grup, dar testeaza numele spunandu-l si altora!

E tentant sa implici prieteni, familia, angajatii sau chiar clientii in gasirea unui nume pentru afacerea ta. Uneori functioneaza, dar iti vei asuma riscuri. Fiecare dintre noi e unic si ne plac lucruri diferite, prin urmare si numele vor fi extrem de diferite. Unii s-ar putea supara daca nu alegi numele la care s-au gandit. De asemenea te vei trezi in situatia in care, de dragul compromisului vei alege un nume banal.

Daca tii neaparat sa implici alte persoane in acest proce, alege un grup restrans de persoane. O data ce ai rezultate cere parerea prietenilor, familiei sau clientilor.
Si in sfarsit, nu uita sa ii intrebi de ce anumite nume se potrivesc mai bine afacerii tale, in detrimentul altora.

Related Posts
Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.